بانکداری خانگی:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

یک نوع از خدمات بانکداری  الکترونیک بانکداری خانگی یا انجام امور بانکی از منزل می باشد  به سخت افزار و نرم افزارکامپیوتر وسیستم های ارتباطات از راه دور اطلاق می گردد که مشتریان را قادر میسازد به اطلاعات حساب خود از طریق کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشند. در این نوع بانکداری دسترسی به اطلاعات حسابها و خدمات بانکی ازطریق کامپیوتر و مودم ویک خط تلفن به علاوه یک نرم افزار کاربردی مالی یابانکی صورت می پذیرد تفاوت عمده ای که بین این نوع بانکداری و بانکداری اینترنتی هست در نوع شبکه های مورد بهره گیری می باشد و در بانکداری خانگی ازطریق شبکه خصوصی و جهانی امکان دسترسی به خدمات مالی هست . اما اکثرا بخاطر محدودیت امنیتی اینترنت ،تاکید بانکداری خانگی بیشتر بر شبکه های خصوصی می باشد . بانکداری اینترنتی در واقع زیر مجموعه بانکداری خانگی می باشد . بانکداری خانگی سطح تعامل مستقیم بین مشتریان بانک وشبکه درونی بانک  افزایش داده و موجب توسعه حیطه خدمات بانکی ، در دسترس بودن خدمات برای مشتریان ، افزایش سرعت و حجم مبادلات بانکی  و افزایش تعداد مشتریان بانک می گردد . مشتریان می توانند انواع مختلفی از کارهای بانکی خود مانند پرداخت صورتحساب و فعالیتهای دیگر بانکی را در محل کار یا منزل انجام دهند .

این خدمات در خارج از ساعاتی که شعبه ها باز هستند انجام میشود و هزینه پایین تری نسبت به ابزار های دیگر دارد از طرفی سیستم های بانکداری خانگی برای بانک ها نیز یک کانال توزیع ارزان به شمار می رود . (1997 ، frei,kalakota  )

صفحات وب :

ساده ترین شکل بانکداری الکترونیک که به مقصود نمایش اطلاعات  در مورد بانک ومحصولات ساده ترین شکل بانکداری الکترونیک  که به مقصود نمایش اطلاعات در مورد بانک و محصولات خدمات آن می باشد از طریق شبکه وب جهان گستر می باشد، امروزه تمام بانک های عمده و مؤسسات مالی دارای  صفحات وب می باشند . این صفحات امکان تعامل مشتریان وبانک را به مقصود تبادل اطلاعات فراهم می کنند، همچنین از وب به عنوان ابزاری برای رسیدگی به شکایات و دریافت پیشنهادات مشتریان و توسعه ارتباطات تعاملی و پیشبرد فروش و توسعه خدماتی مانند پست الکترونیک بهره گیری می گردد . وب سایت های خدمات مالی می توانند انواع مختلفی از وظایف را انجام دهند . به گونه کلی 4 سطح جداگانه برای ارایه اطلاعات هست:

1ـ در اساسی ترین و ابتدایی ترین سطح ، وب سایت فقط اطلاعاتی را در مورد مؤسسه مالی فراهم می ‌کند بدون اینکه هیچ تعاملی بین مؤسسه مالی و مشتری وجود داشته باشد . تنها راه ارتباط بانک ومشتری در  این سطح بهره گیری از پست الکترونیکی می باشد .

2ـ سطح بعدی به بانک یا موسسه مالی اجازه می دهد اطلاعاتی را از مشتری دریافت کند مانند نرم افزار کاربردی وام الکترونیکی .

3ـ سطح سوم به مشتری فرصت سهیم شدن در اطلاعاتی مانند جزئیات معاملات و دریافت صورت حساب را می دهد .

4ـ بالاترین سطح ارتباط به مشتری اجازه پردازش اطلاعات را می دهد ، برای مثال مشتری می تواند انتقال وجه بین حسابها انجام دهد و یا می تواند صورتحساب خود را پرداخت کند . ( 2004 ، Waie& Harrison ) .

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

لینک متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد