خدمات مالی بانکداری همراه را می توان به 2 بخش تقسیم نمود :

1ـ خدمات کارگزاری همراه

2ـ خدمات بانکداری همراه

1ـ خدمات کارگزاری همراه

این گونه  خدمات به گونه عمده در ارتباط با بازارهای پول وسرمایه ارائه می گردند ازطریق این خدمات کاربران سفارشات خرید فروشد ارز ، اوراق بعادار ، کالا های بورسی نظیر طلا ع نفت فلزات و … با بهره گیری از موجودی خود نزد بانک ها به وسیله شبکه بانکداری همراه انجام دهند و در این مسیر بانک نیز کارمزد کارگزاری معاملات مذکور را دریافت می کنند .

امروزه بازارهای مالی در جهان به شدت توسعه یافته اند و حجم عظیمی از پول و ارتباط در این بازارها در حال گردش می باشد . پتانسیل بالایی برای سود آوری و کسب منفعت ایجاد کرده اند بانک ها می کوشند ارائه دهندگان خدمات مالی ریا ایجاد تنوع گستردگی و ارتقاء کیفیت در خدمات خود مشتریان بیشتری را جذب نموده و به طبع سود بیشتری کسب نمایند .

2ـ خدمات بانکی همراه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

این نوع خدمات همان خدمات معمول بانکی می باشد که از طریق شبکه موبایلی  ارائه می گردد که توجه بانک هارا شدیدا به این معطوف نموده امکان بینظیر خدمات موبایلی در کاهش هزینه های ارائه خدمات بانکی می باشد به عنوان نمونه مطالعه که در German Bank آلمان صورت گرفت نشان می دهد هزینه یک تبادل بانکی از طریق گیشه بانک به گونه متوسط دو دلار میباشد در حالیکه ارائه همان خدمات از طریق شبکه بانکداری موبایلی تنها 15 سنت هزینه در بر دارد (POUSTTchi& et al 2004 )

 

به گونه کلی  خدمات بانکداری همراه را از لحاظ توع ارتباط میتوان به 4 دسته تقسیم نمود که در جدول زیر تبیین داده شده اند .

جدول 2-1: انواع خدمات بانکداری همراه

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

لینک متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد